V&A museum

Igår slutade jag kl 12.30, så jag tänkte att jag kunde hitta på nåt efter jobbet. Sedan länge har jag velat besöka något av de stora museerna i South Kensington. Perfekt, tänkte jag, då kan jag ta en härlig promenad genom Hyde Park också. Det var varmt och soligt väder och i den stora parken var det fullt med folk, de promenerade, spelade fotboll, hade picknick eller bara satt i gräset och njöt av solen. Det såg så underbart ut, så jag satte mig själv i gräset och läste min bok.

Jag forsatte till "Victoria & Albert museum" och såg en utsällning om arkitektur. Jag tyckte att den var så himla intressant, så jag kollade omkring där länge och läste de flesta skyltarna. Hade tänkt gå vidare till en utställning om teater, men de skulle nästan stänga så jag tänkta att jag får gå dit en annan dag. En annan dag blev idag. Precis som igår slutade jag tidigt och promenerade genom Hyde Park till V&A. Jag såg utställningen om teater och dessutom en om modern interiör denna gång. Efter båda gångerna åt jag en glass innan jag tog bussen hem.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra att kolla in lite om arkitektur inför utbildningen du sökt!

2012-03-27 @ 22:55:32
URL: http://eluniblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0