Baileys

Igår kväll var Martina och Mailn hos mig och åt middag. Vi började med att äta Brieost, Ritzkex och vindruvor, det var Malins idé och jag återupptäckte hur gott det är, för det var alldeles för länge sen jag åt det sist. Huvudrätten var klyftpotatis med tzatziki och kyckling. Men höjdpunkten under kvällen var nog ändå Baileysen som vi drack med varm choklad och vispad grädde. Baileysen hade hasselnötsmak och var hur god som helst. Så där mös vi i vardagsrummet och pratade om allt och inget och drack vår Baileys som var oväntat mättande, men kunde inte låta bli att ta några klunkar till.

Jag var fortfarande mätt dagen efter, så jag fick tvinga mig själv att äta frukost, och trött efter bara 4 timmars sömn. Natten innan dess hade jag inte sovit mer än det, för onsdagskvällen tillbringade jag på en bar vid Piccadilly Circus tillsammans med några kollegor. Men ikväll ska jag lägga mig tidigt, snart alltså, ska bara skriva klart här först och läsa vidare i den spännande boken "Before I go to sleep" av SJ Watson innan jag släcker sänglampan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0