Hitta glädjen

Ärligt talat var det inte så kul att komma tillbaka till jobbet. Det var ju så mycket härligare att vara ledig! Jag var förkyld, trött och på dåligt humör under frukosten igår och jag ville bara hem och spendera resten av dagen i sängen. Men efter jobbet gick jag igenom Hyde Park för det var soligt och 17 grader varmt. Jag lade mig i gräset (som så många andra i parken) och läste min bok och somnade nästan i solen. Jag på bättre humör av det och jag tänkte att det nog kommer att vara rätt mysigt att bo i London i vår.

På kvällen ringde Martina mig och undrade om jag ville hänga med på en gratis livespelning på en pub nära där hon bor. Tyvärr var vi lite sent ute så vi missade spelningen. Men vi promenerade runt och lade oss i en stor gunga istället och berättade om våra bästa minnen från London. Det gjorde verkligen min dag och jag blev liksom lycklig igen. London är ju en fantastisk stad med massor av spännande saker att hitta på och jag har vänner här som jag gillar umgås med. Så de sista veckorna innan jag åker hem ska jag verkligen ta vara på tiden och göra saker som jag tycker är kul och fortsätta att upptäcka London.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter bra !

Bit ihop på jobbet och utnyttja tiden !

2012-03-17 @ 09:37:40
URL: http://eluniblogg.se
Postat av: Morbror Stefan

Njut livet ta vara på stunden å finn glädjen i allt man gör även i det man "må göra" KRAMAR!!!

2012-03-18 @ 10:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0