Sommarplaner

Som det ser ut nu ska jag segla som kock på ungdomsseglingen i juni och som förhandsman på långseglingen i juli-augusti. Det ska bli så himla kul. Det roliga är att min syster också ska vara med på långseglingen i år. Jag satt och kollade på bilderna från långseglingen 2010 igår och blev alldeles nostalgisk, jag längtar verkligen efter att segla med Shamrock igen. Jag har aldrig seglat som kock förut, men jag brukade alltid smita ner till byssan och fråga om jag kunde hjälpa till och som ni vet gillar jag ju att laga mat. Har redan börjat fundera lite på vad jag ska laga. Skillnaden mot tidigare är att jag ska laga mat för 30 personer istället. Då kommer jag att segla med Erica och Julia igen som förra sommaren, men då var det Julia som var kock.

Idag har jag skickat in min första jobbansökan för ett jobb i Sverige med start i maj. Det skulle vara perfekt om jag får det. Har ni nåt tips på andra jobb kan ni höra av er. På kvällen satt jag och pratade med pappa på skype om sommaren. De tre veckorna mellan seglingarna är de veckor som pappa också har ledigt så då ska jag vara tillsammans med familjen. Det ska bli så härligt.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det blir jättefint med tre veckor tillsammans i sommar !

Och kanske får vi även lite tid innan dess ?



Jag fick ett tips idag, även om det känns osannolikt att de kan erbjuda nåt slags jobb under endast 5-6 veckor. Det gäller banverket. Kolla deras hemsida och se om de söker något !

2012-03-27 @ 22:57:59
URL: http://eluniblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0