Samba

Igår var jag och Sarah på ett sambapass. Det var brasilianska Karin från jobbet som tyckte att jag skulle gå, för det är hon som är instuktören på passet. Hon sa att det finns två typer av samba, pardans och carnevaldans, vi dansade carnevaldans som är individuellt. Karin har själv varit med i många carnevaler, hon sa att hon var med på Thames festival som jag var och kollade på, så jag måste ha sett henne utan att veta att det var hon.

Passet var upplagt som ett aerobicspass med olika rörelser som man sedan sätter ihop. Det var otroligt jobbigt, redan under uppvärmningen blev jag jättevarm och under själva passet kändes det i musklerna att de fick jobba hårt, för en del är muskler som jag inte brukar använda. Karin var väldigt pedagogisk, så det var inte så svårt att hänga med egentligen, men man skulle skaka på rumpan typ hela tiden och jämfört med Karin så kände jag mig otroligt stel. Det var riktigt härlig stämning, framförallt eftersom en "bateria" spelade live på sina slaginstrument, och den stora salen var full av dansande människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0