"We are young"

Igår träffade jag Sarah, Martina och hennes kompis Sarah W. Vi åt på en japansk resturang som hade en jättehäftig interaktiv meny på borden. Borden belystes ovanifrån och med hjälp av en musplatta kunde man navigera menyn. Vi beställde in flera olika rätter som vi delade på. Asiatisk mat är inte direkt min favorit, men det här var inte så dumt, faktiskt. Vi var väldigt hungriga när vi kom dit, men inte så mätta när vi gick därifrån, så vi gick över gatan till ett café med häftiga bakelser i skyltfönstret och hade desserten där. Min morotskaka var helt fantastisk. Där blev vi däremot proppmätta.

  


På konserten på Heaven spelade Juveniles, Citizens och Is Tropical live. Tre indie-electroband som jag inte kände till sen tidigare, men jag hade lyssnat på dem på YouTube så jag kände åtminstone igen några låtar och hur banden lät. Det roliga var att vi hade alla olika favoritband. Juveniles var mitt favoritband under kvällen, lyssna på "we are young" och "hard working girl". Däremellan spelade några DJs. Det är sådana här konserter som jag gillar, nej, älskar att gå på. Flera indie/rock-band som spelar på ett ställe som tar 200-500 personer och är det inte jättetrångt så finns det plats att dansa. Jag hade en toppenkväll!

  

Idag var jag tyvärr tvungen att jobba, men jag fick bara 2 timmars sömn inatt, så när jag insåg att jag skulle polera tallrikar hela dagen blev jag jätteglad, jag hade inte orkat med nån annan arbetsuppgift. Trots sömnbrist har jag varit på bra humör hela dagen, för ikväll kommer Erica och Julia till London för att hälsa på mig! Men för att orka stanna uppe när de kommer ska jag ta och lägga mig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0