Cold buffet igen

De senaste 2 veckorna har jag varit ansvarig för cold bufféen. Det är rätt kul och jag har varit på bra humör dessa dagar, även om jag ibland varit trött. Det är mycket roligare jämfört med att vara runner som jag har varit rätt så mycket, det är så enformigt och bara mycket spring. Bufféen passar mig bra eftersom jag är organiserad av mig och man måste tänka, prioritera och planera. Jag kanske inte är den snabbaste alltid, men eftersom jag ser till att ha allting nära till hands så att jag slipper springa ned till det andra köket en trappa ned, är det inga problem. Fast jag måste vara snabbare på att få undan bufféen efter frukosten (enligt min supervisor och inte enligt mig själv), men det är inte så lätt om man ska lasta två vagnar med mat, ner till köket med en och till kylen med den andra, slå in en hel del mat i plastfolie och stoppa undan resten i skåpen, allt tar ju sin lilla tid. Det som jag inte alltid riktigt har lyckats med är att ha tillräckligt med baguetter och croissanter till sista halvtimmen. För jag måste säga till kocken 20-30 minuter innan jag behöver dem, men det är galet svårt att beräkna hur många som kommer att gå åt. Min supervisor vill ha massor av croissanter ända till slutet av frukosten och kocken vill inte ha rester, så vad ska jag göra då liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0