BBQ-party

I lördags var jag och mina kollegor inbjudna till frukostkockens Patricks BBQ-party hemma hos honom för att hans yngsta dotter fyllde 1 år. Jag åkte dit tillsammans med Karin i hennes bil (först senare insåg vi vad smart det var eftersom tunnelbanelinjen till honom var avstängd).

Det är ju vänstertrafik i England, så ratten sitter ju på höger sida, men jag har alltid undrat hur det är med pedalerna och med växlarna. Nu vet jag att det är på samma sätt som i Sverige, 1:ans växel längs till vänster och högsta växeln till höger, kopplingen till vänster och gaspedalen till höger. Det var ju skönt att veta, det gör det mindre komplicerat om man skulle få för sig att köra bil i England.

Hemma hos Patrick var det hur mycket folk som helst, de vuxna satt ihopträngda i vardagsrummet och alla barn hoppade i hoppborgen i trädgården eller på övervåningen. Vi trodde nästan att vi hade kommit till ett dagis, det var typ 50 ungar där och 8 av dem var Patricks egna. Det bjöds på grillad kyckling och potatissallad. Kycklingen var otroligt god. Det var en 13-årig(?) tjej som tog ansvar för pommes friten, hon liknade min supervisor för hon sa typ: "kom igen, vi behöver fler tallrikar och pommes frites, det börjar komma mycket folk nu! (It's getting busy now)", så typiskt min supervisor.

Min första tanke var att åka hem kl 18, men pga tunnelbanan ville jag samåka tillbaka med Karin kl 19.30. Fyra andra kollegor hängde också med. Vi var alltså sex personer som klämde ihop oss i hennes lilla bil. Två i framsätena, tre som trängde ihop sig i baksätet och stackars Zibi som låg i benutrymmet, det kan inte ha varit särskilt bekvämt, men han var så söt när han låg där och klagade inte. Det var en otroligt rolig bilfärd. Om polisen hade stoppat oss hade de upptäckt mycket som inte är så bra, för många människor i bilen, inga bilbälten på och ölburk hos passagerare. Ajajaj. Men det hände inte. Vi åkte till Camden Town och gick till Amy Winehouse favoritpub för att ta en sista drink tillsammans innan vi skiljdes åt för kvällen. Tja, det natten blev det, för tredje gången på en vecka, endast fyra timmars sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0