Schemaändring

På mitt "rota" står det att jag ska jobba kl 17.00 till 01.00 idag. Det är inte ofta jag behöver jobba kvällar eftersom jag tillhör frukostteamet. Men ikväll är det en stor "function" med middag reserverad för typ 200 gäster. Det kommer bli väldigt spännande och jag ser fram emot det. Så det kommer att vara många från frukostteamet som kommer att jobba ikväll eftersom de inte är tillräckligt med folk som jobbar i kvällsteamet. Igår frågade managern om vi kunde jobba dubbelskift, alltså både frukost och middag och alla ställde upp. Så det jag fick veta var att jag skulle jobba kl 8.00 till 12.00 och sedan komma tillbaka kl 17.00 och jobba till sent.

Imorse gick jag upp kl 6.00 och när jag var redo att ta på mig skorna för att gå till bussen, ringde managern och sa att de var tillräckligt många på frukostskiftet och att jag inte behövde komma till frukosten. Först blev jag irriterad eftersom jag gått upp, men sedan tyckte jag att det var skönt för då slipper jag en lång paus mitt på dagen, då jag ändå inte visste vad jag skulle göra. Hon sa att jag skulle komma kl 14.00 istället för att förbereda inför middagen istället. Perfekt, då får jag många timmar ikväll.

Det jobbiga är att jag jobbar frukostskiftet imorgon. Men managerna sa att vi som jobbar frukostskiftet imorgon kommer vara de första som får sluta för kvällen och att vi dessutom kommer att få sova på hotellet. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0